Owner Link Tales
Life is AWESOME
Penuh kebencian
Thursday, December 15, 2011 | 1:21 AM | 0 wink
macam biasa , aku tatau macam mana nak mulakan . tapi aku kene mulakan juga . kalau tak , macam mana aku nak luahkan yang aku rasa ? ni blog , blog aku ! tempat luahan aku ... kau tada hak untuk berkata-2 kalau aku update macam-2 at here . kau tada hak . aku sakit , sakit hati . hati yang sakit , sakit berbanding dengan luka yang secara fizikal . kau tatau apa-2 ... sebab kau tak tahu macam mana yang aku rasakan sekarang . pernah rasa seseorang yang kau sayang sangat ? pernah rasa macam mana bila tada orang peduli pasal kau ? pernah rasa macam mane pabila dibenci oleh semua orang ? pernah rasa macam mana kau tak disayang ? dan ..... kau pernah rasa macam mana bila dirikau ni tak penting bagi semua orang ?


kita tak sedar yang diri kita ni , cara hidup kita ni berbeza dengan orang lain . bukan semua orang suka dengan kita , suka dengan apa kita buat . dan dengan sebab itu jugalah mereka , masing-2 ada alasan yang tersendiri kenapa mereka berbuat demikian ? benci mungkin ? jeles barangkali ? atau . . . mereka tatau apa yang mereka cuba lakukan . mereka hanye mahukan apa ? yes , mereka hanye mahukan keseronokan . tapi kenapa perlu dibencinye kite ? besar sangat ke mereka ni ? kalau besar mana pun , kau jangan lupa , Allah Maha Besar . 

kadang-2 kite happy and kadang-2 kite sedih . itu biasa , lumrah hidup seseorang manusia . tipulah kalau kau tapena sedih , tipulah kau happy sepanjang masa . gembira-gembira juga , pernah ke terfikir perasaan orang terhadap kita ? kita tatau apa-2 . kita ta bule bace perasaan orang dan hati . kita tatau org yang baik dengan kita tu tak suka dengan kita , dah tak mustahil orang yang benci kite tu orang yang terlalu menyanyangi kita . subhanallah , jiwa dan perasaan ta bule dikotak kotikan . kite manusia ada hati dan perasaan .

ada suatu masa nanti , masa yang semua orang senang terime kehadiran kite , suka dengan telatah kite . tapi tak , kite salah , aku salah . kenapa aku bodoh kerana mempercayai orang yang tak sepatutnye kau percaya ? aku ingatkan semua orang sukakan aku sebab serasa aku , aku tada buat masalah dengan they . so kenapa aku mesti fikir yang ada orang benci aku ? dan dengan itu , tekaan aku memang salah . hinanye aku . aku tak sedar , orang lain , lain cara dan lain orang mempunyai lain hati dan perasaan .walau kite buat baik macam mana pun , kalau orang dah tak suka tu , tak suka jugaa . mungkin die tak suka sebab kite ni bukan orang yang die suka . erti kata lain , cemburu ? aku tatau . aku kan hina . time tu , bila seorang berani menyuarakan  kebencian dia terhadap kite , seorang demi seorang akan membuat demikian . kenapa yang lain turut serta kalau sebelum ni tak berkata apa-2 ? kenapa ? !! takut ? dengar ni , "takut kerana salah , berani kerana benar" kalau kau benci aku dengan sebab yang kukuh , kau perlu menyatakannye . kalau tidak , kau akan takut untuk menyatakan . see ?

mungkin , yg lain-2 tu cuma jeles dengan kita , jeles dengan apa yang kita ada . so , mereka lebih mendiamkan perasaan benci tu dalam diri . membenci kerana cemburu memang ta patot dan sebab tu mereka tak berani menyatakan . bak kata aku tadi , bila seorang mula yang lain akan memberanikan diri untuk menyatakan kebencian mereka terhadap kita . kerana mereka tau yang mereka tidak keseorangan ! masa tu , orang yang pernah baik dengan kita , pernah bercakap dengan kita , bergurau dan sebagainye , dengan tiba-2 menyatakan hasrat bencinya . dulu kata kita baik , kelakar , sporting ,and blaa blaa , tapi sekarang mengutuk kite ? kata kite berlagak , kata kite ni "bajet" , kata kite ni keji , kata kite hina , kata kite bodoh , kata kite macam-2 yang buruk . tak ke semua tuhh berbau "cemburu" ? kalau tak , mereka juga boleh dianggap "hipokrit" sebab berpura-2 baik dengan kita . dan paling menyedihkan , mereka berkata "kau fikir semua orang sukakan kau ke ? kau fikir aku suka kau ? jangan nak perasan , semua orang tak suka kau" . dan masa tu perasaan kite hancur , hati rasa pedih , dan kite mula menitiskan air mata kelemahan . kite rasa lemah dengan semua kata-2 semua tuh . kita mula rasa diri kita hina di mata semua orang . itu bermaksud mereka berjaya menjatuhkan kita . dan kite decided untuk pergi dan menanges seorang diri .

Allah Maha Besar , Maha Penyayang lagi Maha Mengasihani . dan pada masa itu juga , ada seorang hamba Allah yang akan tetap menyokong kite dari segi apa pun . walaupun seorang yang nak dibandingkan dengan mereka-2 yang membenci kita it is truly amazing how that person can cheer us up . dia menenagkan kita , beri kata-2 semangat . sedikit sebanyak pun , itu cukup buat hati kita tenang sedikit .


sedihkan bila orang yang kita sayang , yang pernah buat kite bahagia , yang pernah rapat dengan kita pergi macam gitu je . pergi dengan mereka-2 yang tak suka kan kite . it's to hurts ! sakitnye tak terkata . hanya Allah je yang tau ... bukan senang nak ilangkan perasaan sayang pada seseorang yang tak layak dibenci walaupun mereka membenci kita . Enough said . manusia tetap manusia . yang pergi tetap pergi . dan ada yang tetap bersama kita . wallahualam .

Older Post | Newer Post
rawrr!
Hello, welcome to my blog. No annoyed words here okay. Hater? Go away! I don't need you at all.